Згідно затвердженого Мінекономрозвитку України «Перелік національних стандартів ...», який затверджений постановою КМУ №62 від 30.01.2013 р, стандартом для конструювання вантажопідіймального обладнання є ДСТУ EN серії 13001.
Про встановлення класифікації режимів роботи безпосередньо необхідно керуватися стандартами:
- ДСТУ EN 13001-1:2018 «Крани вантажопідіймальні. Загальні положення конструювання. Частина 1. Загальні принципи і вимоги»;
- ДСТУ ЕN 13001-2:2018 «Крани вантажопідіймальні. Загальні положення конструювання. Частина 2. Вплив навантажень».
Крім того, під час конструювання вантажопідіймальних кранів, їх обладнання та механізмів, необхідно керуватися іншими стандартами даної серії, а також стандартами на конкретні типи кранів (наприклад, ДСТУ ЕN15011: 2018 «Крани вантажопідіймальні. Мостові і козлові крани»).
Довідково інформуємо, що раніше класифікація режимів роботи базувалася на загальній тривалості роботи в годинах протягом розрахункового терміну служби з урахуванням спектра навантажень (ІЗО 4301 - 1: 1986, ГОСТ 25546-82), а зараз відповідно до вищенаведених стандартів класифікація базується на циклах роботи, що підвищує ступінь точності конструювання.
Євген Голомовзий, перший заступник голови правління НТА «Підйомні споруди»
Це цікаво
- Які крани необхідно обладнати пристроєм реєстрації робочих параметрів
- Які матеріали застосувати для виготовлення ріжучих кромок (ножів) грейферів?
- Поточний стан стандартизації в сфері вантажопідіймального обладнання
- Утворення тріщин і механіка структурного руйнування кранових зварних металоконструкцій
- Вплив місця встановлення датчика сили на точність захисту мостових кранів від перевантаження