На Київському заводі підіймально-транспортного обладнання (КЗПТО) завершили виготовлення та постачання мостового крана КМ-50,0/12,5-33,0-42,2/42,7-А4, призначеного для Полтавського гірничо-збагачувального комбінату (Ferrexpo). ПГЗК є найбільшим в Україні виробником та експортером залізорудних котунів, які використовуються в чорній металургії та сталеливарній промисловості. Він забезпечує високоякісною сировиною європейських металургів вже понад 50 років, входячи до складу швейцарської компанії Ferrexpo – одного з найбільших світових виробників котунів.
Технічні особливості крана
Новий мостовий кран був спроектований із урахуванням специфіки роботи Полтавського ГЗК. Він має головний підйом із вантажопідйомністю 50 тонн і допоміжний підйом – 12,5 тонн. Проліт крана складає 33 метри, а максимальна висота підйому сягає 42,7 метра. Для управління використовується закрита кабіна, що забезпечує комфортні умови роботи оператора. Приводи механізмів оснащені мотор-редукторами з вбудованими гальмами SEW-Eurodrive (Німеччина), а швидкість підйому та пересування регулюється за допомогою системи Schneider Electric.
Характеристики мостового електричного крана:
- Вантажопідйомність
- головного підйому: 50,0 т
- допоміжного підйому: 12,5 т
- Проліт крана: 33,0 м
- Висота підйому
- головного підйому: 42,2 м
- допоміжного підйому: 42,7 м
- Приводи механізмів крана: мотор-редуктори із вбудованими гальмами SEW-Eurodrive
- Швидкість головного підйому: 0...8,0 м/хв (частотне регулювання, Schneider Electric)
- Швидкість допоміжного підйому: 0...20,0 м/хв (частотне регулювання, Schneider Electric)
- Швидкість пересування візка: 0...25,0 м/хв (частотне регулювання, Schneider Electric)
- Швидкість пересування крана: 0...32,0 м/хв (частотне регулювання, Schneider Electric)
- Струмопідведення: гнучкий кабель з візками по монорейці (візок), тролейний (кран)
- Ступінь захисту електрообладнання: IP-54
- Кліматичне виконання: У3
- Управління краном: закрита кабіна
- Температурний режим: -10...+50 °С
Для підвищення безпеки та надійності експлуатації кран оснащено додатковими пристроями: регульованими вимикачами верхнього та нижнього положення головного й допоміжного підйомів, кінцевими вимикачами пересування крана та візка, пристроєм для запобігання зіткнення з сусіднім краном, а також кінцевими вимикачами для доступу до посадкового майданчика кабіни, люка виходу на майданчик обслуговування, і хвіртками виходу з майданчиків обслуговування через кінцеві балки на підкрановий шлях (ліворуч та праворуч). Окрім цього, встановлено обмежувач вантажопідйомності, реєстратор параметрів, світлову й звукову сигналізацію руху крана, LED-освітлення робочої зони, індикатор ваги вантажу (цифрове табло) та сигнальний гудок з рівнем звуку 108 дБ. Це дозволяє експлуатувати обладнання з високим рівнем надійності та безпеки навіть у складних умовах виробництва.
Призначення та область застосування
Новий кран Київського заводу ПТО буде використовуватись на 2-й технологічній лінії центрального виробництва огрудкування ПГЗК для монтажу, обслуговування і ремонту обладнання. В подальшому він також стане частиною процесів обслуговування існуючого корпусу фільтрації та огрудкування №1, забезпечуючи надійність і ефективність виробничих процесів. Процес огрудкування передбачає перетворення дрібних рудних матеріалів у кускові необхідних розмірів, що значно покращує показники роботи металургійних агрегатів.
Монтаж у складних умовах
Для забезпечення безперебійного та безпечного монтажу обладнання було розроблено детальний Проект Організації Робіт (ПОР), який є невід'ємною частиною проектної документації. ПОР визначає послідовність виконання монтажних і пусконалагоджувальних робіт, особливості організації виробництва, а також взаємодію різних підрозділів і виконавців під час реалізації проєкту, що забезпечує високий рівень координації та якості на кожному етапі.
Монтажні роботи виконувалися на висоті понад 50 метрів в умовах діючого виробництва, що вимагало ретельного планування та застосування точних інженерних рішень. "Це був складний проєкт, але завдяки злагодженій роботі команди та чітко розробленому плану ми змогли успішно завершити всі етапи" — зазначив керівник проєкту Сергій Радєв.
Після завершення монтажу було проведено пусконалагоджувальні роботи та контрольні випробування, які включали перевірку статичних і динамічних навантажень. Усі етапи виконувалися відповідно до нормативних вимог безпеки, що підтверджено технічними звітами та паспортною документацією.
Внесок у розвиток гірничо-збагачувальної промисловості України
Київський завод ПТО постійно вдосконалює свої технічні рішення, створюючи як стандартне, так і нестандартне кранове обладнання для гірничо-збагачувальних підприємств. Це сприяє підвищенню ефективності роботи промислових об'єктів і зміцненню позицій української продукції на міжнародних ринках. Новий мостовий кран для ПГЗК – черговий крок у розвитку співпраці між провідними підприємствами галузі та приклад інноваційного підходу до вирішення виробничих завдань.
Це цікаво
- КЗПТО виготовив мостовий магнітний кран на замовлення одного із найбільших гірничо-збагачувальних комбінатів
- Виготовлені три мостових двобалкових крана для навантаження та розвантаження металопродукції
- На КЗПТО виготовлено чотири мостові крани для ПрАТ «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча»
- Виготовлено 3 мостових крана для заводу металоконструкцій
- Для великого підприємства з виробництва металовиробів виготовлено 2 опорних мостових крани