Граничні відхилення рейкових колій для опорних кранів. Граничні відхилення рейкових колій підвісних вантажопідіймальних машин.
Таблиця 2.1. Граничні відхилення рейкових колій для опорних кранів
Відхилення | Графічне зображення відхилення | Крани | ||||
мостові | баштові | козлові, напів-козлові | пор-тальні | пере-вантажувачі | ||
Різниця позначок головок рейок в одному поперечному перерізі P1, мм (S – розмір колії, м) |
| 40 | 45 – 60 (для S = 4,5 – 6 м) | 40 | 40 | 50 |
Різниця позначок рейок на сусідніх колонах P2, мм |
| 10 | ||||
Звуження або розширення рейкової колії (відхилення величини прогону S у плані) P3, мм |
| 15 | 10 | 15 | 15 | 20 |
Взаємне зміщення торців рейок, що стикуються, у плані та за висотою P4, мм |
| 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Зазори у стиках рейок P5 (при температурі 0° C і довжині рейки 12,5 м), мм |
| 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Відхилення рейки від горизонтальності (різниця висотних позначок головок рейок) на довжині 10 м рейкової колії P6, мм | - | 40 | 30 | 20 | 30 | |
Відхилення рейки від прямолінійності на ділянці 10 м: | ||||||
з жорсткими ходовими рамами; | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | |
з балансирними візками | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 |
Примітки:
- Під час експлуатації слід дотримуватися зазначених граничних величин відхилень. Допуски на укладення повинні бути вказані в проектній документації на рейкову колію.
- Вимірювання відхилень P1 і P3 здійснюють на всій ділянці можливого руху крана через інтервали не більше 6 м.
- У разі зміни температури на кожні 10° C допуск на зазор P5 змінюють на 1,5 мм. Наприклад, при температурі плюс 20° C зазор між рейками має бути 3 мм, а при температурі мінус 10° C – 7,5 мм.
- Відхилення для рейкових колій козлових кранів прогоном 30 м і більше визначають за нормами для перевантажувачів.
Таблиця 2.2. Граничні відхилення рейкових колій підвісних вантажопідіймальних машин
Вантажо-підіймальна машина | Відхилення | |||||||
|
|
| ||||||
Різниця позначок нижньої їздової полиці на суміжних опорах (уздовж колії), мм | Різниця позначок нижніх їздових полиць сусідніх балок у прогонах в одному поперечному перерізі, мм | Зміщення перерізу балки від поздовжньої розподільної осі колії, мм | ||||||
на опорах | у прогоні | |||||||
під час монтажу | під час експлуатації | під час монтажу | під час експлуатації | під час монтажу | під час експлуатації | під час монтажу | під час експлуатації | |
Талі ручні та електричні, однорейкові візки | 1/1500 L | 1/1000 L | - | - | - | - | - | - |
Підвісні крани | 6 | 10 | 10 | 15 | ± 3 | ± 4 | ||
Те саме зі стиковими замками | 2 | 3 | 2 | 3 | ± 3 | ± 4 |
Це цікаво
- АТЕХ – новий європейський стандарт вибухозахищеного обладнання
- Які крани необхідно обладнати пристроєм реєстрації робочих параметрів
- Поточний стан стандартизації в сфері вантажопідіймального обладнання
- Тупикові упори мостових та козлових кранів. Особливості конструкції та застосування
- Особливості змащення кранових канатів