На Київському заводі ПТО для одного з найбільших підприємств Волинської області були виготовлені мостові однобалочні опорні крани з вакуумним захватом, які можуть використовуватися для роботи у тандемному режимі. Замовником перед нашим колективом було поставлено завдання спроектувати та поставити вантажопідйомне кранове обладнання, здатне переміщати великогабаритні конструкції розміром 18х3,6 метра.
Після вивчення особливостей технологічного процесу на даному підприємстві нашими конструкторами було запропоновано оптимальне технічне рішення та підготовлено габаритне креслення, відповідно до яких був розроблений поетапний план робіт, включаючи подальший монтаж кранової техніки на місці експлуатації.
Головною особливістю цих мостових опорних кранів є можливість їх роботи як окремо, так і у тандемному режимі при управлінні з одного пульта. Крім того, на обох кранах додатково передбачений вивід для вакуумного захвата та його управління.
Для більш плавного переміщення та точного позиціонування переміщуваних вантажів, Замовнику був запропонований варіант виконання кранів, здатних працювати на двох швидкостях (завдяки частотним інверторам). Таке рішення дозволило також істотно зменшити навантаження на металоконструкцію будівлі при розгоні та гальмуванні кранів з переміщуваним вантажем.
Додатково для безпеки обслуговуючого персоналу та можливого пошкодження електричних канатних талей були встановлені обмежувачі вантажопідйомності. Система радіоуправління кранами дозволяє оператору-кранівнику управляти кожним із них і окремо, і обома одночасно в режимі «тандем».
Крім радіопульта кожен кран комплектується резервним кабельним пультом на швидкозатискному роз'ємі, що дозволяє безупинно обслуговувати технологічний процес у разі розряду пульта радіоуправління або раптового виходу його з ладу.
Система бездротового дистанційного управління являє собою операторську станцію, котра дозволяє ефективно управляти вантажно-розвантажувальними і підйомними операціями. Вона складається з таких пристроїв:
- пульт ДУ (або передавач), за допомогою якого оператор передає команди для виконання тих чи інших дій;
- базова станція (або приймач), яка апаратно приєднана до обладнання – з її допомогою команди управління, що надходять від пульта ДУ, передаються далі і приводяться до дії.
Система тандемного бездротового дистанційного керування є поєднанням цих пристроїв, обмін даними між якими виконується по радіоканалу. Додатково крани оснащені оптичними датчиками зближення, що запобігає можливості їх зіткнення у процесі роботи.
Приклад застосування дистанційного керування на мостовому крані з 2-ма візками
Тип | Опис |
Одиночна з 2-ма візками | Використовуючи кнопку селектора, пульт дистанційного керування можна застосовувати для роздільного управління візком 1, візками 1+2 або візком 2. |
1 - пульт ДК
2 - візок 1
3 - візок 2
4 - базова станція
5 - електрична шафа
Приклад застосування дистанційного керування з 2-ма або більше мостовими кранами
Тип | Опис |
Тандем | Використовуючи кнопку селектора, пульт дистанційного керування можна застосовувати для роздільного управління мостовим краном 1, мостовими кранами 1+2 або мостовим краном 2. |
1 - пульт ДК
2 - базова станція 1
3 - мостовий кран 1
4 - базова станція 2
5 - мостовий кран 2
6 - електричні шафи
Робота мостових кранів в тандемі
Технічні характеристики кранів:
- маркування-КМО-8,0-23,60-7,0-А6;
- вантажопідйомність - 8,0 т;
- висота підйому - 7,0 м;
- ширина прольоту - 23,6 м;
- швидкість підйому-опускання - 0...4,0 м/хв;
- швидкість пересування візка - 0...20,0 м/хв;
- швидкість пересування крана - 0...40,0 м/хв;
- група режиму роботи по ISO або ДЕСТ - 3m (важкий);
- ступінь захисту електрообладнання – I P55.
Комплектація поставленого кранового обладнання:
- таль канатний типу МТ, кінцеві балки, мотор-редуктори пересування та підйому - виробництва компанії Podem (Болгарія);
- прогінний міст - зварна балка коробчастої конструкції з шириною полиці 295 мм;
- кінцевий вимикач підйому-опускання;
- кінцевий вимикач пересування крана;
- кінцевий вимикач пересування таля;
- термозахист двигуна підйому;
- світлова і звукова сигналізація ходу крана моделі Schneider 24V;
- обмежувач вантажопідйомності;
- головний контактор в ланцюзі;
- струмопідвід до крана - закриті тролеї;
- двошвидкісна система радіоуправління;
- підвісний пульт управління.
Поставлені мостові крани були змонтовані в умовах існуючого виробництва, потім проведені пусконалагоджувальні роботи, по закінченню яких наші монтажники провели контрольні випробування з вантажем на статичні і динамічні навантаження. Після чого був виданий технічний звіт про виконання монтажу кранів, а також паспортна та дозвільна документація для їх реєстрації в органах Волинського експертно-технічного центру.
Це цікаво
- 10-тонний мостовий кран виготовлений і змонтований у рекордні терміни – за 10 днів
- Виготовлено дві кран-балки для підприємства з виробництва металоконструкцій
- Три мостових крана для вагоноремонтного заводу
- Виготовлено 2 мостових крана для заводу з виробництва елеваторного обладнання
- Опорний однобалковий мостовий кран для «ВКМ Арматура»