мостовий опорний однобалочний кран

На КЗПТО виготовлені мостові крани для монтажу, обслуговування та ремонту обладнання на насосній станції магістрального водогону

На Київський завод ПТО нещодавно звернулося керівництво одного із великих вітчизняних підприємств із проханням про виготовлення трьох кранів, необхідних для забезпечення монтажу, сервісного обслуговування та ремонту обладнання на власній насосній станції магістрального водогону. Варто відзначити, що наш Замовник є  безумовним лідером на українському ринку дорожнього будівництва, займаючи перше місце серед провідних компаній галузі.

Це підприємство бере участь у найбільших інфраструктурних проєктах країни, виконуючи роботи будь-якого рівня складності. Діяльність нашого Замовника охоплює більшість регіонів України, забезпечуючи високу якість та надійність будівництва доріг. Завдяки професіоналізму, сучасній техніці та індивідуальному підходу, компанія успішно реалізує у тому числі найскладніші проєкти, сприяючи розвитку національної інфраструктури та поліпшенню якості життя наших співвітчизників.

Вимоги Замовника передбачали виготовлення надійного кранового обладнання у досить стислі терміни з застосуванням двошвидкісних механізмів підйому, пересування тельфера та крана. Завдяки таким механізмам, встановлених на нових кранах, буде забезпечено швидке та точне переміщення важких компонентів насосного обладнання, що значно прискорить процеси їх монтажу та обслуговування. Це дозволить робітникам виконувати більше завдань за менший час.

Також важливим фактором повинна стати оптимізація технологічного процесу. Цьому сприятиме точне позиціонування переміщуваних компонентів та контроль над рухом кранів, задіяних  на насосній станції. Повинен бути мінімізований ризик помилок при встановленні обладнання, що підвищує загальну ефективність роботи.

Наші заводські конструктори після детального вивчення технічного завдання Замовника запропонували встановити на насосній станції три електричних мостових опорних однобалочних крана, які трохи відрізнялися між собою за деякими технічними параметрами, а саме:

  • кран типу КМО-8,0-21,0-13,00-А5 має вантажопідйомність 8,0 т, висота підйому сягає 13,0 м;
  • кран типу КМО-12,5-21,0-13,00-А5 – ці показники відповідно становлять 12,5 т і 13,0 м;
  • кран типу КМО-12,5-21,0-16,00-А5 – ці показники відповідно становлять 12,5 т і 16,0 м.

Інші технічні характеристики всіх трьох кранів однакові. Однакова й їх комплектація, за винятком тельферів, які відрізняються тільки своєю вантажопідіймальністю.

Інші основні технічні характеристики кранів:

  • прогін - 21,0 м;
  • швидкість підйому-опускання – 4,0/1,3 м/хв.:
  • швидкість переміщення візка - 20,0/6,0 м/хв.;
  • швидкість переміщення крана - 40,0/10,0 м/хв.;
  • група режиму роботи згідно ISO або ДЕСТ - А5;
  • ступінь захисту електрообладнання - IP54 (стандарт);
  • виконання – загальнопромислове.

Комплектація кожного крана:

  • таль канатний типу МТ, кінцеві балки, мотор-редуктори переміщення та підйому - болгарського виробництва;
  • прогінний міст - зварна балка коробчастої конструкції;
  • кінцевий вимикач підйому-опускання;
  • кінцевий вимикач переміщення крана;
  • кінцевий вимикач переміщення таля;
  • термозахист двигуна підйому;
  • світлова та звукова сигналізація хода крана;
  • обмежувач вантажопідйомності;
  • головний контактор у ланцюзі;
  • LED освітлення робочої зони;
  • струмопідвід до крану - закриті тролеї;
  • 2-х швидкісна система радіокерування;
  • провідний пульт керування.

Відзначимо кілька ключових опцій, які мають важливе значення для продуктивності та безпеки крана:

  1. Кінцеві вимикачі підйому-опускання, пересування таля та крану. Ці дуже важливі компоненти контролюють висоту, рух таля та крана як по горизонтальній осі моста крана, так і вздовж усього підкранового шляху. Вимикачі автоматично зупиняють підйом, опускання або пересування при досягненні крайніх точок, тобто запобігають можливим аварійним ситуаціям - надають можливість уникнути непередбачених зіткнень та забезпечують безпеку при роботі в обмежених просторах.
  2. Термозахист двигуна підйому. Ця опція захищає двигун підйому від перегріву, вимикаючи його у випадку надмірного підвищення температури. Термозахист продовжує тривалість служби двигуна та підвищує надійність його роботи.
  3. Реле контролю фаз. Цей пристрій відстежує правильну послідовність фаз живлення крана. Він автоматично відключає електроживлення у випадку виявлення аномалій у фазуванні, що надійно захищає компоненти електрообладнання від можливих пошкоджень.
  4. Обмежувач вантажопідйомності. Головне призначення цього пристрою - захист крана від перевантажень. Він запобігає підйому вантажу, вага якого перевищує допустиму вантажопідйомність крана. Таким чином, ОВП допомагає уберегти кранові механізми від поломок, деформацій та аварійних ситуацій.
  5. Головний контактор у ланцюзі. Цей контактор відповідає за з'єднання та роз'єднання електричного живлення кранового обладнання. Він забезпечує безпечне включення та відключення крана, запобігаючи нежаданим запускам або зупинкам.

Кожна з цих опцій кранів не лише підвищує їх ефективність, але й гарантує більш високий рівень безпеки під час експлуатації. Інтеграція сучасних технологій та систем управління дозволяє підвищити продуктивність праці, знизити ризики аварійних ситуацій, що робить такі сучасні крани незамінними при спорудженні та подальшій експлуатації насосної станції.

Монтаж кранового обладнання

Монтаж мостових кранів КЗПТО на будівництві насосної станції був проведений у декілька етапів, а саме:

  1. Поставка та розгортання кранової техніки. Крани були доставлені на місце будівництва і змонтовані відповідно до проектних креслень та вимог безпеки.
  2. Пусконалагоджувальні роботи. Після монтажу всіх трьох нових кранів проводились пусконалагоджувальні процедури, включаючи налаштування електричних і механічних компонентів крана, а також підключення до електромережі.
  3. Контрольні випробування. Після завершення пусконалагоджувальних робіт були проведені контрольні випробування. Вони включали статичні та динамічні навантаження для перевірки надійності та безпеки роботи кранів при різних умовах експлуатації.
  4. Надання технічного звіту. Після успішного проходження випробувань був складений технічний звіт про виконання монтажу кранів КЗПТО. Цей звіт включав в себе детальні характеристики монтажу, результати контрольних випробувань, а також висновок про відповідність даного кранового обладнання вимогам безпеки та технічних стандартів.
  5. Підготовка документації для реєстрації. На завершальному етапі була підготовлена паспортна та дозвільна документація для реєстрації кранів в органах експертно-технічного нагляду. Ця документація підтверджує повну відповідність установленого кранового обладнання всім необхідним діючим нормативам та стандартам безпеки.

Такий комплексний підхід до монтажу забезпечує не тільки коректне встановлення кранів, а й їх безпечну та ефективну експлуатацію на новій насосній станції як при установці насосного обладнання, так і при його подальшому сервісному обслуговуванні та ремонті у майбутньому, що сприятиме стабільній роботі магістрального водопроводу.

Мостові крани, виготовлені Київським заводом ПТО, не лише повністю відповідають усім вимогам і побажанням Замовника, але й гарантовано забезпечать значні переваги у вигляді підвищення продуктивності праці, оптимізації технологічних процесів та максимальної безпеки!

Фотогалерея