X. Загальні мінімальні вимоги безпеки до будівельних підйомників
4. Канати, ланцюги
1. Канати вантажопасажирських підйомників за своїм призначенням повинні відповідати типу ГЛ (вантажолюдські), канати вантажних підйомників - типу Г (вантажні).
2. Зрощування канатів не допускається.
3. Підвішування кабіни здійснюється не менше, ніж на двох сталевих незалежних канатах або двох окремих ланцюгах. Підіймальні канати повинні мати однакову конструкцію і однаковий діаметр. Підвішування противаги допускається виконувати на одному канаті.
4. Як тяговий орган допускається використовувати пластинчасті або роликові (втулкові) ланцюги.
5. У разі підвішування вантажонесучого пристрою на двох і більше канатах має бути передбачено компенсаційний пристрій.
6. Кріплення кінців каната до елементів підйомника має враховувати робочі й випробувальні навантаження.
7. Кріплення канатів до барабанів повинно виконуватися за допомогою клина з використанням затискачів (не менше трьох) або притискних планок (не менше двох).
8. Сталеві канати (ланцюги), що застосовуються в механізмах підіймання, мають бути перевірені розрахунком за формулою
Fo ≥ S⋅Zp , (11)
де Fo - розривне зусилля каната (ланцюга) в цілому, Н;
S - найбільший натяг каната (ланцюга), Н;
Zp - мінімально допустимий коефіцієнт використання каната (мінімальний коефіцієнт запасу міцності каната):
1) у вантажопасажирських підйомниках:
- підіймальний і противаги - 9;
- противаги рейкових підйомників - 4,5;
2) у вантажних підйомниках:
- підіймальний і противаги - 5;
- зміни вильоту - 4.
9. Коефіцієнт запасу міцності ланцюгів, що використовуються як тягові, має бути не менше ніж 9.